woensdag 23 oktober 2013

| KCWC - dag 2: parels |

… voor de zwijnen.

Boehoe!
Project 1 is klaar op dag 2, dus ik zou content moeten zijn. Maar zo blij als ik gisteren was met de veelbelovende start, zo niet-blij ben ik vandaag met het eindresultaat. Nogmaals: boehoe!

Ik zal misschien even laten zien waarover het gaat alvorens ik mijn klaagzang begin af te steken, allez vooruit:


(Mét excuses voor de slechte foto's, maar ik heb niet de kans om foto's in daglicht te nemen aangezien ik dan elders achter een bureau'tje vertoef, dus ik doe dan altijd maar wat van Instagram in een poging om er nog iets toonbaar van te maken. Het zal beteren op een dag, beloofd.)

Er zijn verschillende redenen waarom ik in boehoe-modus sta:

  • De kleuren (die op de foto dus totaal anders zijn dan in real life) staan mij, nu het truitje af is, toch niet zo aan voor dit stuk als ik eerst dacht. Ik had het precies anders in mijn hoofd ofzo. 
  • De afwerking is pretty crappy (oké, ik gebruikte ook witte draad - what was I thinking?!? - en toen ik dat doorhad zat de nekband al vast en op zich ook wel mooi vast, dus vond ik het niet nodig om de boel  terug los te tornen en rode draad in te rijgen. Fout. Note to self: als je moet tornen, moet je tornen, anders krijg je daar later spijt van. Note to self 2: denk twee minuten langer na over de draad die nog op je machine zit en wees niet te lui om deze te vervangen door een andere kleur indien nodig. Voilà.).
  • Eens het truitje bijna helemaal in elkaar zat vond ik het er te jongensachtig uitzien. Billiepop is nu geen afgeborstelde-poppemie-type, maar dan nog vond ik het té. Dit probeerde ik dan op te lossen door een elastiek in de zoom te steken in plaats van boordband te gebruiken, zodat het wat meer meisjesachtig zou vallen en door snel-snel een broche (dat is dat 'toefke met knoop' daar op de driehoek) te improviseren, eveneens om het wat vrouwelijker te maken. 


En toch: het is niet naar mijn goesting. Maar het is wel af …
Misschien heeft het wel te maken met het feit dat ik al maanden kwijl bij het zien van dit truitje (hier komt inderdaad de mosterd vandaan), omdat ik dat zo ongelofelijk mooi en zo perfect vind, en dat mijn maaksel niet eens in de buurt komt van die schoonheid.

Enfin, niet blij dus.

Ik doe dan nu nog even een kleine babbel met mezelf, kruip dan in bed en begin morgenavond gewoon met project 2, toch?
En pas op: in mijn hoofd ziet dat er alvast geweldig uit!

Buenas noches

| billiepop | 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je meeleest, laat je vooral gaan en laat gerust een reactie achter!